Ytterligare recensioner av Minnen av en sång

Det har kommit två nya recensioner av Minnen av en sång – det är bloggarna Endast e-böcker och Bokföring enligt Monika som har läst den.

Så här skriver Endast e-böcker:

Minnen av en sång är mycket läsvärd och jag hade väldigt svårt att lägga den ifrån mig. Jag sträckläste i princip hela samlingen. Det är ett mycket gott betyg, för så brukar jag aldrig gripas av novellsamlingar.

Läs hela recensionen här: http://endastebocker.blogspot.se/2017/04/minnen-av-en-sang.html

Bokföring enligt Monika gillar också novellsamlingen:

Nåväl, kort sagt så kan nog detta vara en av de bättre novellsamlingar jag har läst. Det är nog i alla fall den jämnaste. Här finns då alla de där tre genrerna jag nämnde i stycket ovanför i en härlig blandning. Den kortaste novellen, Det stora avskedet, är bara sju rader lång och den längsta, Minnet av en sång, är hela 59 sidor. De flesta ligger på 10-15 sidor och det är perfekt läsning innan man släcker sänglampan.

Läs hela recensionen här: http://bokslut.blogspot.se/2017/05/minnen-av-en-sang-av-patrik-centerwall.html

 

Kommentera

