Föredrag i Lund

Tisdag den 23 september klockan 18.00 är jag på stadsbiblioteket i Lund för att prata om resor i fantasy och science fiction. Föredraget har titeln Dit och tillbaka igen och beskrivs så här i bibliotekets program:

I den fantastiska litteraturen utforskar man ofta nya och främmande världar såväl som den egna fantasin. Patrik Centerwall tar avstamp i sitt eget författarskap och litteratur som har påverkat honom och tar er med på en resa dit och tillbaka igen.

Eftersom jag studerade filosofi och kommunikationsvetenskap i Lund är det en stad som ligger mig väldigt varmt och hjärtat – och dessutom var det ett lundaförlag som publicerade min första novell. Så det är naturligtvis extra kul för mig att få den stora äran att prata litteratur i lärdomsstaden.

Jag hoppas att få se båda nya och välbekanta ansikten i publiken. Väl mött!

För övrigt är det alltid kul att se sånt här när jag besöker bibliotek.

För övrigt är det alltid kul att se sånt här när jag besöker bibliotek.

Kommentera

