Författarafton och Star Treff

Affisch och biljett

Affisch och biljett

Tisdag den 12 november var det dags för min första författarscen på ett bibliotek – det var på Frölunda Biblioteket som hade bjudit in mig och författaren Lotta Kindmark för att prata om våra böcker och vägen till publicering.

Det var väldigt trevligt och givande att få göra det här – och jag är glad att jag är stammis på biblioteket, för det var så idéen kläcktes. En av bibliotekarierna hade sett att jag skulle debutera och frågade mig en gång i somras om jag skulle vara intresserad av att vara med på en sån här programpunkt. Det kunde jag givetvis tänka mig.

Förutom att prata om skrivande läste vi också ut våra böcker. Med tanke på rubriken på kvällen så valde jag naturligtvis novellen ”Författardrömmar.” Det är alltid väldigt givande att läsa högt för en publik och få direktrespons på sin text. Bland annat var det en i publiken som tyckte att hon så väl kunde se personerna i novellen framför sig, vilket jag tar som ett högt betyg på att jag har lyckats fånga stämning och känsla: jag beskriver nämligen knappt alls hur personerna ser ut.

Lotta läste ett avsnitt från sin bok Helgen, och det var mycket gripande och välskrivet. Jag har inte läst hennes bok ännu, men ska verkligen se till att göra det då det hon läste var mycket bra. Hennes bok kan du till exempel köpa här: http://www.vulkanmedia.se/butik/svensk-skonlitteratur/helgen-av-a-c-kindmark

Lördagen den 16 november var jag dessutom med på West Coast Trekkers senaste Star Treff – en filmvisning för alla som gillar TV-serien Star Trek. För ungefär tio år sedan var jag ordförande i denna förening, så det var ett stort nöje att få komma, säga några ord om boken och lotta ut ett exemplar. Dessutom sålde jag några böcker i pausen mellan visningarna också.

Jean-Luc Picard hjälpte till med att sälja boken på Star Treffen.

Jean-Luc Picard hjälpte till med att sälja boken på Star Treffen.

Det har verkligen varit givande att göra en liten turné för att marknadsföra boken, även om det är tajt att hinna med mitt i vardagen också. ”Turnén” är dock inte riktigt över. Den 26 november är det en mingelafton på Frölunda Kulturhus då jag ska få presentera boken och den 2 december tänkte jag läsa en novell på Folkteaterns öppna scen.

Kommentera

