Vad ska jag ha på huvudet under signeringen?

Den åttonde november är det ju dags för min första signering i bokhandel. Det är mycket jag måste tänka på innan dess – vad gör jag om det inte kommer någon? Vad gör jag om det är kö ut till gatan? Vad ska jag ha för penna med mig? Ska jag försöka skriva något personligt i varje bok?

Viktiga frågor, men viktigast av allt är: vad ska jag ha på huvudet? Detta är faktiskt, insåg jag nyligen, en så viktig fråga att jag inte kan besvara den själv. Jag lämnar det helt i era händer. Ni har sett mina huvudbonader i tidiga inlägg (men en repris ser ni nedan) och nu ber jag er alltså att lägga er röst på vad ni tycker att jag ska ha på mitt huvud när jag signerar min novellsamling på Science Fiction-bokhandeln i Göteborg den åttonde november i nådens år 2013.

Populär hatt

Populär hatt

Enkel och elegant keps

Enkel och elegant keps

Sommarkeps

Sommarkeps

Basker

Basker

Stetsonhatt

Stetsonhatt

Diskret keps

Diskret keps

Fes

Fes

Sommarhatt

Sommarhatt

2 thoughts on “Vad ska jag ha på huvudet under signeringen?

  1. Min uppfattning: I första hand fez, i andra hand stetsonhatten, i tredje hand den diskreta kepsen.
    Vad gäller penna, välj en gelpenna eller någon annan sort som inte kräver tryck (som vanliga kulspetspennor gör). Reservoarpenna är snyggt men då ska man nog vara van vid den och vara säker på att den fungerar som den ska. Ta gärna med en extra ifall bläcket tar slut i den första! 🙂 Önskar jag kunde vara där, men får nöja mig med att säga lycka till! /Saffran

    • Jag har hittills använt en Staedtler pigment liner och det har varit helt OK, men du har nog rätt i att en gelpenna är bäst. Behöver ändå skaffa en ny, så tack för tipset!

Kommentera

