Äntligen

Science fiction-kongressen Fantastika 2013 har nyligen avslutats. Det var en mycket lyckad tillställning med ett väldigt gedigen program. Jag är full av intryck och har naturligtvis handlat lite böcker (även om jag medvetet var sparsam med bokinköpen, främst för att jag inte hade så mycket plats över i min packning).

Men det var inte det viktigaste med kongressen, det viktigaste var att det fanns en ny bok att köpa där. En novellsamling.

Just det. Min novellsamling: Skymningssång.

Känslan att äntligen få hålla den i handen var stor, och det var fantastiskt kul att signera böcker till alla som köpte den, och vad jag förstått så sålde den bra. Jag fick mina friex i handen, men var tvungen att lämna tillbaka dem eftersom de annars höll på att ta slut.

Jag fick behålla en bok, och den har jag nu satt in i bokhyllan. Bredvid min farfars böcker. Den står bra där.

Författaren får äntligen hålla i sin bok!

Författaren får äntligen hålla i sin bok!

Kommentera

