Hattar, del två

Som utlovat fortsätter jag nu odysséen genom min samling av huvudbonader. I det förra inlägget om hattar och mössor så nämnde jag ju några minnesvärda hattar i litteraturhistorien. Nu är jag lite nyfiken på vilka huvudbonader som ni kommer ihåg och tycker är värda att nämna, lämna gärna en kommentar och kom ihåg att skydda era huvud när ni går ut. Det är dessutom snyggt.

Sommaren är väl officiellt slut, men det går ändå att påminnas om hur man klär sig inför ett besök på stranden.

Sommaren är officiellt slut, men det går ändå att påminnas om hur man klär sig inför ett besök på stranden.

Ni trodde väl inget annat än att jag äger en basker?

Ni trodde väl inget annat än att jag äger en basker? Naturligtvis införskaffad i Paris.

Den här Stetsonhatten som jag fick i present av mina goda vänner Andreas och Kris när jag fyllde fyrtio är nog kronan i min samling. När jag ser den här bilden inser jag också att jag borde bära fluga oftare.

Den här Stetsonhatten som jag fick i present av mina goda vänner Andreas och Kris när jag fyllde fyrtio är nog kronan i min samling. När jag ser den här bilden inser jag också att jag borde bära fluga oftare.

2 thoughts on “Hattar, del två

  1. Idag var det så blåsigt att det nästan inte gick att bära hatt! 😮 Men det gick med lite vilja.
    Minns att du nämde Muminpappans hatt i förra inlägget. Annars är ju den mest intressanta hatten i Mumindalen inte Pappans utan Trollkarlens.

Kommentera

